Friday 17 July 2009

Malang @ ujian

Broadband tidak dapat disambungkan setelah mencuba hampir satu jam sehingga menyebabkan kelewatan untuk ke bank. Bukan sahaja pada hari ini malah sejak berada di Jitra ketika kursus induksi bulan lalu.

Bank sudah tutup ketika hendak membayar insuran kereta kerana 3 kali pusing mencari parkir di Lagenda Heights ( kawasan yang cepat membangun sejak wujud Tesco, RFC, beberapa bank, Alamoda dsbnya )

Membawa modem broadband ke kedai untuk memeriksa samada ia rosak atau talian celcom yang menghadapi gangguan.

Mudahnya ia dapat disambungkan ketika di kedai juga di Lagenda Heights. Menurut tuan kedai talian Celcom memang menghadapi masalah sekarang dan akan pulih di hujung bulan ini. Malah katanya Taman Ria memang mempunyai talian yang kurang baik. Hati terbakar juga kerana duit dibayar setiap bulan tepat pada masanya tetapi sekarang terpaksa menggunakan internet yang lambat seperti 10 tahun lalu. Cina itu hanya tersenyum mendengar rungutan saya dan dia mencadangkan saya agar meminta diskaun daripada Celcom di atas perkhidmatan yang lembap ini.

Jam yang dibeli selepas pulang dari BTN Langkawi mengantikan jam lama yang rosak akibat masuk air telah terjatuh kerana tersangkut sarung lengan ketika pulang tadi. Cerminnya telah retak sehingga menganggu nombor 12.

Hari ini adalah hari yang malang dengan pelbagai perkara yang ingin dilakukan tidak dapat dilaksanakan.

Sebenarnya ia bukan hari yang malang tetapi merupakan beberapa ujian kecil untuk menyedarkan diri ini akan beberapa kesilapan yang telah dilakukan.

Diri mula muhasabah akan kealpaan, kelekaan dan kesalahan untuk diperbetulkan dan tidak dilakukan kembali.

Hidup tidak selalunya indah....
Jika selalu indah kita mudah lupa...
Lupa pada Pencipta...
Lupa pada kesusahan...
Lupa pada kesalahan...
Ujian itu demi kesedaran bahawa diri dimuhasabah sentiasa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...