Saturday 18 July 2009

Tragedi cuti hari kedua


Hari ini jam tangan yang retak akibat jatuh kelmarin telah rosak.

Saya sedarinya pada waktu petang tadi.

Nampaknya esok saya ke sekolah tanpa jam yang telah menemani saya sejak darjah satu bermula dari model pertama hadiah pemberian abah kerana saya mendapat nombor dua dalam peperiksaan hujung tahun.

Banyak-banyak jam yang telah saya pakai jam kali ini yang pendek usianya bersama saya.

Tidak sampai sebulan jam besar bertali biru air yang menjadi perhatian murid saya itu kerana bentuknya yang unik.

Kata Kak Imah (guru Bahasa Inggeris di sekolah) sesuatu yang pelik itulah bagus kerana dapat menarik perhatian orang terhadap kita terutama murid-murid.

Kata-katanya itu berikutan cerita saya tentang rakan di IPGM Kampus Darulaman yang terkejut dan tidak menyetujui saya memakai jam sebegitu kerana tidak sesuai sebagai seorang guru.

Saya tidak memarahinya dengan teguran itu namun saya tetap saya yang mempunyai minat dan cara tersendiri yang tidak akan mudah terpengaruh dengan pandangan, cara dan tohmahan orang.

Asalkan ia tidak menyalahi agama.

Biar langgar adat...
Jangan langgar syariat...

****Ujian sungguh kerana ketika menanti gaji pertama entah bulan berapa akan dapat ini berbagai-bagai benda penting yang rosak yang patut diganti untuk kegunaan. Ketika hanya 25 qirsh berada dalam poket di Mesir tidak pula risau sebegini****

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...